North Kaibab Trail

Středa 7.9. – cesta z North Rim dolů k řece Colorado

Ráno balíme věci na 2 dny. Dolu půjdem nalehko bez stanu, jen s plachtou. Vyrážíme až za světla, autem na North Rim. Cestou na loučce míjíme stádo bizonů.

Vyrážíme z parkoviště, ale zapoměli jsme povolení (permit), takže se vracíme, naštětí jen asi půl kiláku. Klesáme dolů, vyhlídka, klikatka, tunel, klikatka, most pak malý vodopádek na levé straně. Svačíme u Roaring Springs a pak dál podél řeky Bright Angel Creek. Tady je i v září vody dost. Procházíme přes kemp Cottonwood, za kterým jdeme na odbočka k vodopádu Ribbon falls. Tam nás čeká nádherný vodopád a jeho okolí, koupeme se, fotíme.

2016-09_usa-049 2016-09_usa-050 2016-09_usa-052

Pak začíná dlouhá rovinka kolem řeky (11km), strašně se to vleče. Asi ve 4 jsme konečně u řeky, nejdřív jdem do hospůdky na chlazený pivko a limonádu a pak do kempu. Já umírám a asi dvě hodinky spím. Pak jdem smočit nohy do řeky Colorado. Cestou do kempu půjčuju od černocha vařič na tuhý líh a vaříme véču. Spíme na plachtě ve spacácích a v noci je nad námi milion hvězd.

map Otevřít mapu v novém okně!

Čtvrtek 8.9. – cesta zpátky na North Rim

Druhý den ráno jsme chtěli vyjít dost brzo, protože máme dost respekt ze zpáteční cesty, ale nevzali jsme si bohužel čelovky. Spousta lidí šla ještě za tmy, aby nemuseli jít přes poledne v pařáku. Vycházíme v 6 (nebo kolik vlstně bylo, je tu + – hodina nějakej posun mezi Utahem/Arizonou  a nemáme v tom moc jasno…). Vleklou rovinku podél řeky jsme šli v pohodě dost rychle a už v 8:30 jsme v kempu Cottonwood.

2016-09_usa-057 2016-09_usa-062 2016-09_usa-058

Pak se to zvedá, u mostu dobíjíme nohy svačinou a tyčkou a pak už to je fakt nahoru, ale jdem dneska parádně. Všechny předbíháme, navíc já už mám nafoceno ze včera, takže ani focení „nezdržuje“. Už ve 13:30 jsme zpátky nahoře!!

North Kaibab Trail je dlouhej 23km (+ ještě odbočka na Ribbon Falls), začíná ve výšce 2460mnm na severním okraji Grand Canyonu a končí u řeky Colorado ve výšce 730mnm, čili převýšení kolem 1800 metrů. Nožky bolely dost.

Nahoře jedem ke General Storu na rootbeer, zmrzku, kafe a sváču. Je tam wifina zdarma, takže využíváme a posíláme pohledy. Pak sprcha v kempu, kde ani nebydlíme za čtvrťáky ($1,5 za 8 minut) – ta sprcha nás trochu probrala a oživila.

Navečer jedem na Cape Royal na západ slunce. U toho vaříme véču. Naprostá romantika s výhledem na Grand Canyon od severu!

2016-09_usa-059

googlephotosProhlédněte si všechny fotky z USA 2016!