2016-09_usa-223

Los Angeles a let domů

pondělí 26.9. – Los Angeles, odlet domů Ráno balíme v kempu u jezera Success všechny naše věci už rovnou do kufrů a batohů. K snídani likvidujeme poslední zásoby (čili to je dost rozmanitá snídaně) a v pohodě vyrážíme do LA. Cestou jedem kolem zábavního parku Six Flags a k obědu nacházíme můj oblíbený burger In-n-Out….

2016-09_usa-219

Mamutí stromy v Sequoia

Dnes vstáváme už před pátou, po 3 nocích v kempu Crane Flat všechno balíme a jedem autem na východ slunce na vyhlídku Glacier Point. Potkáváme tam překvapivě dalších asi 20 lidí, ale to ještě jde. Slunci to strašně trvalo, seděli jsme a skoro hodinu se rozednívalo než sluníčko konečně vylezlo. No, nemuseli jsme tak spěchat…

2016-09_usa-191

Skály v Yosemite

pátek 23.9. – Glacier Point Ráno vstáváme brzo a vyrážíme zase do údolí Yosemite Valley. V plánu je trail z údolí na nejhezčí vyhlídku – Glacier Point. Nahoru jdem pořád ve stínu, takže je trochu zima, ale jde to. Cesta na Glacier Point vede z údolí a je dlouhá 7km plus navrch 1000m převýšení. Nahoře…

2016-09_usa-180

Mount Dana

Podle předpovědi mělo dnes být šeredně a mělo chumelit! Ale ráno jsme vykoukli ze stanu a venku je azuro, sluníčko svítí. Takže měníme plány a jdem na Mt.Danu, což je nejvyšší hora v Yosemitech – 3981m n.m.! Vracíme se autem zpět směrem na Tioga Pass až ke vstupní bráně do parku. Cesta začíná dost nenápadně,…

2016-09_usa-175

Mono Lake a Tioga Pass

Dneska ráno jsme nakoupili proviant asi už na celej zbytek dovči. Nasedáme do auta a opouštíme Mammoth Lakes a jedeme k Mono Lake. Zatahuje se, počasí nic moc – poprvé za celou dovču je fakt šeredně. U jezera Mono Lake to naštěstí docela jde. Procházíme se kolem tufových sloupů v South Tufa Area. Mono Lake…

2016-09_usa-161

Hory a jezera v Mammoth Lakes

neděle 18.9. – Mammoth Lakes Ráno se stavujem za odměnu po náročném výstupu na Mt.Whitney na snídani do Alabama Hills Cafe – výborný, lívance jak s borůvkama tak s vajíškem a slaninou byly skvělý. Jen je znát, že jsou uvedený v průvodci Lonely Planet, protože tam od rána mají opravdu plno! Pak jsme se stavili…

2016-09_usa-153

Mount Whitney

Pátek 16.9. Odpoledne vyjíždíme cestou z Death Valley do Lone Pine a stavujeme se nejdřív do infocentra, kde vydávaj permity na Mt.Whitney, který jsou ovšem vždycky na rok dopředu vyprodaný. A měli jsme strašnou kliku! Zrovna před náma jim někdo 3 permity vrátil, tekže je hned berem. Ale musíme ještě dneska vyrazit. Přijeli jsme tam…

2016-09_usa-132

Death Valley

Do Death Valley přijíždíme od Las Vegas z východu. Nejdřív vyrážíme na vyhlídku Dantes View. Ta je přímo nad Bad Water ve výšce 1600m, takže výhled dokonalej jak z letadla. Jedeme dál kolem vyhlídky Zabriskie Point a pak do Bad Water (-86m n.m.), což je nejnižší bod USA. Je tu strašný vedro, jak se na…

2016-09_usa-117

Hříchy v Las Vegas

Cestou ze Zionu se chceme stavit vykoupat se v Lake Mead (přehrada Hoover Dam). Na první odbočce je jasný, že dlouholeté sucho v Kalifronii jezero jaksi zmenšilo. Uspěli jsme až na druhý odbočce v Echo Bay. Voda sice nikde, obchody a ubytka zavřený, funguje už jen o pár kiláků dál nájezd do vody pro lodě,…

2016-09_usa-112

Skály a údolí v Zionu

Ve středu dopoledne vyrážíme v národním parku Zion na trail Angels Landing. Je to krásná skála uprostřed hlavního malebného údolí Zionu. Jde se nejdřív po cestě a pak po skále jištěný řetězama. Vrchol se tyčí nad údolím, má výhled do všech stran, no paráda. Dáváme si tam sváču. Jen co zašustíme pytlíkama tak se kolem…

2016-09_usa-094

Bryce Canyon

Pondělí 12.9. Ráno ještě v kempu v Moab jdem na wifinu a kupujem jízdenky na zpáteční vlak z Vídně, vytiskli nám je na recepci. Pak sháníme novou plynovou bombu – máme. Chtěli jsme v Moab na snídani do Frozen Yogurt ale maj bohužel zavřeno… tak vyrážíme autem směr Bryce Canyon. Nikča řídí jak o život….

2016-09_usa-085

Obloučky v Arches

Ráno je v našm kempu v Moab dost živo, ale my spíme dýl. Při snídani trénujou vedle na hřišti místní mladíci americkej football. V Arches chcem na severozápad na trail k Tower Arch, ale cesta přes Salt Valley je pro naše auto skoro neprůjezdná, takže po půl hodině snažení otáčíme zpět. Místo toho jdem na…

2016-09_usa-072

Pohoří La Sal

Ráno jsme se probudili v kempu Masons Draw campground do krásného sluníčka, ale byla dost zima. Ke snídani jsme vařili rejžovou kaši, jenže to trvalo asi hodinu a pořádně jsme potrápili plynovou bombu, takže rejži už asi jíst nebudem – omylem jsme totiž koupili nepředvařenou Pěší procházka po La Sal nás žádná nezaujala, takže jsme nakonec…

2016-09_usa-070

Monument Valley

Ráno nasedáme do auta a vyrážíme z kempu Demotte na severním okraji Grand Canyonu směr Monument Valley. Cestou se stavujeme znova na Horseshoe Bend – tentokrát Nikča odbočuje napoprvé. Parkoviště je značně plný, na hlavní vyhlídce milion lidí, takže jdem o kus dál a tam jsme sami. Dáváme si k tomu melouna, fotíme výhledy. Zaujala…

2016-09_usa-047

North Kaibab Trail

Středa 7.9. – cesta z North Rim dolů k řece Colorado Ráno balíme věci na 2 dny. Dolu půjdem nalehko bez stanu, jen s plachtou. Vyrážíme až za světla, autem na North Rim. Cestou na loučce míjíme stádo bizonů. Vyrážíme z parkoviště, ale zapoměli jsme povolení (permit), takže se vracíme, naštětí jen asi půl kiláku….

2016-09_usa-039

Grandiózní Grand Canyon

Pondělí 5.9. Asi v poledne odjíždíme z Mohavské pouště směr Fresno a Grand Canyon (South Rim). Zastavujeme ve městě Williams – historický město jako vystřižený z filmu o divokym západu, kterým prochází historická americká silnice Route 66. Jdem na oběd na burgra do hospůdky, kde zpívá místní kytarista. Já zpívám po chvilce s ním na podiu,…

2016-09_usa-027

Mohavská poušť

Poté, co jsme přišli v neděli ráno zpět k autu, projíždíme dál Angeles Mountains. Zastavujeme na vyhlídce u silnice a vaříme snídani. Pak přejíždíme až do pouště Mojave Desert. První zastávka je u Kelso Dunes. Písčité duny vypadají od silnice nedaleko, takže vyrážíme na nejvyšší dunu. Niky nejdřív v sandálkách, ale písek strašně pálí, takže po…

2016-09_usa-010

Los Angeles a Angeles Mountains

Ráno brzo odjíždíme do města, parkujeme a pak už pěšky. Procházíme čínskou čtvrť – ta po ránu ještě spí: slavobrána na vstupu, ulice s lampiony, čínské obchůdky, obchody s čínskou stravou, slepičí jatka, obchodníci se zeleninou na ulici. Zakončujeme kafem ve Starbucks. Pak jdem pěšky na procházka po downtown – moderní katedrála Cathedral of Mother of the…

usa2016

Odlétáme do USA – zase!?

Rozhodnutí zajet opět do Států padlo hned co se na pelikan.cz objevily zpáteční letenky z Vídnědo Los Angeles za neuvěřitelných 10 tisíc. Pak už stačilo zamluvit auto a naplánovat den po dni „expedici“, abysme za omezený čas 23 dní viděli a zažili maximum. Mapa naší plánované trasy je k dispozici tady: MAPA CESTY PO USA…