Souostroví Whitsunday Islands

Dopoledne jsme měli volno. Stihli jsme si zamluvit na další den vyhlídkový let nad Whitsunday Islands a Velkým bariérovým útesem. Také jsme na internetu naplánovali zbývající den v Cairns.

Naše loď vyplouvala z přístavu Abel Point Marina v 11:40 na odpolední plavbu na pláž Whitehaven Beach. Cesta lodí měla několik zastávek na ostrovech Daydream a Hamilton Island, kde nastupovali i vystupovali další cestující. My jsme také jednou přestupovali. Do našeho cíle jsme dojeli v 14:15. Cestou jsme z lodě viděli v moři 3 karety australské.

Whitehaven Beach je 7km dlouhá pláž na největším ostrově Whitsunday Island. Zdejší písek je tvořen až 98% křemíkem a je zářivě bílý. Díky tomu taky vůbec nepálí do nohou, jako jinde. Loď dorazila až k pláži a po visutém mostku jsme vystupovali přímo na pláž. Pár metrů se šlo vodou asi po kolena.

Na pláži jsme byli asi 2 hodiny. Voda byla průzračně čistá, teplá a bez větších vln. Chvíli jsme se koupali, pak poleželi na pláži. Tom zkoušel šnorchlovat, ale ve vodě u pobřeží nebylo vůbec nic. Loď na nás celou dobu čekala dál od břehu. V 16hod přijela opět ke břehu a spustila mostek. Vody bylo ale víc a taky větší vlny, takže jsme se při nastupování pěkně namočili až po břicho.

Cestou zpět jsme na lodi měli připravené občerstvení. Plavba se trochu protáhla, protože jsme opět jeli se zastávkami na ostrovech a dokonce jsme se jednou i vraceli pro opozdilce. Do Airlie Beach jsme dorazili v 18:20 a už se stmívalo.