Singapore a cesta domů

Ráno jsme odjeli taxíkem na letiště v Adelaide. V 11:55 jsme odletěli se Singapore Airlines do Singapuru.

Let trval necelých 7 hodin, byl klidný a opět se o nás vzorně starali. V Singapuru při příletu zrovna silně pršelo, takže letadlo asi 30minut kroužilo nad letištěm než jsme dostali povolení přistát. Přistáli jsme v 16:45 a posunuli si hodinky o 2,5 dozadu oproti Adelaide.

Na letišti jsme si zařídili výlet zdarma do města. Měli jsme štěstí, už zbývala jen 3 volná místa. Museli jsme přes imigrační kontrolu a pak nás autobus zavezl přímo do centra města. Cestou nám průvodkyně povídala zajímavosti a fakta o tomto městském státě, který se rozkládá na ostrově o velikosti 20km x 40km a při tom má 5 milionů obyvatel, převážně číňanů.

V centru jsme měli možnost na 20 minut vyskočit z klimatizovaného autobusu a projít se kolem zálivu Marina Bay. Je tu mnoho mrakodrapů, moderních staveb a všude kolem spousta tropické zeleně. Ta odpovídá poloze přímo u rovníku. Počasí je tu skoro celý rok stejné – vedro a vysoká vlhkost. Zbytek výletu jsme pozorovali jen cestou z autobusu, ale i za tak krátkou návštěvu nás Sigapore ohromil, zejména svým dynamickým charakterem. Kam se člověk podívá, samá zajímavá architektura. Protože tu je málo prostoru, žije naprostá většina lidí ve výškových domech a v podstatě tu neexistuje zemědělství, všechny potraviny se dovážejí.

Po dvou hodinách jsme byli zpět letišti a šli se navečeřet. V 23:55 jsme nastoupili na skoro 14-ti hodinový let do Amsterdamu, opět se Singapore Airlines.